every second is an opportunity to happiness, grab it, and don´t let it slip away

Alla inlägg under februari 2012

Av mikaela - 8 februari 2012 22:41

Nyss gjort en provisorisk header här på bloggen, får duga ett tag framöver :)

Jaha, så vad har hänt denna dag då? Jo, jag har städat lägenheten. Frächt å fint är det nu! Och efter jag hade ätit min lunch så tog jag en prommis hem till min vän Sara, som bjöd på the, och hallon med vaniljgrädde, mumsigt värre :) vart kvar där ett tag och snackade lite skit å kollade på tv, trevligt som alltid, händer lite för sällan enligt mig bara, men men, så är det här i livet, man måste hinna med mkt!

Vandrade sedan hem till mamma å co och kollade läget, päronen lagade kvällsmat, och bror å sandra möblerade om i sitt (mitt gamla) rum :) saknar faktiskt mitt fina rum ibland, men men, får hälsa på det när jag känner för det iaf!

Väl hemma igen så städade jag klart, och efter det gjorde jag min favvomat. kyckling med pestorosse och en god sallad, smaskens!

Sedan har jag bara legat i soffan och degat ovh ibland tagit mig en chokladbit, dumma sara som gav mig chokladen. haha ;)

Ska kolla klart på Kniven mot strupen, sen blir det sova. I morgon har jag tvättning, och har även lovat min kära vän tiina att komma och hjälpa henne lite :)


Hoppas ni haft en bra dag!

Kram hej

Av mikaela - 6 februari 2012 22:02

Efter en bra em/kväll så har jag landat i min sköna soffa :)

Vart ett bra gympass med Tiina på eftermiddagen, värmde upp med cykling, sen körde vi lite axlar, mage, bröst! Sen när vi skulle hem så sa jag att jag måste ju prova att springa, tänkte att eftersom jag inte rört på mig på över 4 år så skulle jag dö, och med tanke på min krånglande fot å mitt kassa knä, stupa direkt, men jag sprang faktiskt lite över 1300 meter, haha, vet att det inte är mkt alls, men ja vart nöjd med tanke på förutsättningarna. Så nu kan det bara bli bättre :)

Efter en skön dusch så hämtade "mamma Tiina" mig eftersom jag skulle få mat där, jag har det fan bra jag :) du är bäst Tiina! Vi gjorde tacogratäng å sallad .


Bjussar på receptet här:

köttfärs

tacokrydda

2gula lökar

2 tomater

riven ost

en liten burk creme fraiche

majjonäs

saltade tacochips

1/2 - 1 burk tacosås


stek färsen å hackade löken å tillsätt kryddan.

Blanda creme fraiche, majjo, tacosås, hackade tomater, riven ost, och en hackad lök till en röra, smaka av om mer majjo eller tacosås behövs.

Bred köttfärsen i en ugnssäker form, krossa chips grovt å ha över köttfärsen. Riv sedan ost över. Gräda i ugn tills osten smält. Ta ut å häll över röran, grädda i ugn tills "gratängen" är gyllene.

Servera tillsammans med en god sallad, och chips :)  


bye :)

Av mikaela - 2 februari 2012 12:08

alla kompisar förlovar sig, gifter sig, ploppar ut ungar, köper hus, å volvo. haha . tur att jag förstått i hela mitt liv, att mitt liv för alltid kommer vara såhär, helt värdelöst. men men .. är van! snart är man arbetslös oxå, som grädden på moset liksom!


Ne nu ska jag fortsätta kolla på tv, i min sköna nya soffa som det nog snart blir hål i efter min feta röv som inte gör så mkt annat än å ligger där hela dagarna!


tur jag är positiv till allt iaf......

Presentation


MIKAELA LINNEA KARLSTRÖM! Följ mina knasiga funderingar och min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards