every second is an opportunity to happiness, grab it, and don´t let it slip away

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Vilken dag är det?

Av mikaela - 28 maj 2012 18:15

Var helt säker på att det var tisdag idag, men det är ju för tusan bara måndag! haha, blir alldeles dagvild av att vara ledig varje dag.


Sitter hemma vid Tiina och är kattvakt till hennes kattunge, den är så sällskapssjuk och go :) Hon hängde i benen på mig när jag försökte laga mat nyss, å skulle hela tiden smaka maten, haha. sötis, men jag mutade henne med en skinkskiva ;) man lär ju passa på å skämma bort na när matte är borta :D

Jag sover här i natt tänkte jag, så slipper bebisen vara själv. Så det får bli lite tv mys tillsammans :)


Idag har jag hunnit med lite allt möjligt. Plockat å donat hemma, sen vart jag bjuden till bästa mirre och isak på kaffe å tobleronetårta, mums!

Var och hälsade på mormor oxå, och överlämnade en liten present till henne från mamma, eftersom mamma ligger hemma å är sjuk :/ haha, man fick skratta som vanligt, mormor är så rolig när hon berättar sina historier om hur det var förr!

Var hem till mamma å pappa å snodde bilen efter det, så jag kunde åka ner med min insamling till bruket, men det var inte det lättaste, kontainrarna var ju helt jäkla smockade.. vafan, det är ju jämt sådär, ser dom att det blir sådär hela tiden så lär dom väl börja tömma oftare då, mongon!!! å är det fullt så ställer folk det bara bredvid, så det ser ut som en hel soptipp! morr ..


Helgen som var, var helt lovely. I fredags vart det shopping med Tim å Richard, sen spelade ett helt gäng brännboll. och kvällen avslutades ed abbes, å sen fest vid mig..

I lördags så sov jag bort halva eftermiddagen, pust .. var så jäkla dålig, haha. Sen var det bara att göra sig klar och köpa lite grillmat och bege sig ut till Hälla :) Där var lillebror, kusin och några till. Vi grillade och sen vart det party all night long, för dom andra :) Jag var nykter och körde, men hade lika kul för det :) Tack alla inblandade, lär göras om snart igen!


Nu ska jag passa på att greja lite i köket här medans mysan sussar :)

Förresten så ringde abf idag oxå, å sa att jag lära ringa Rembostugan för dom sökte personal. Haha. Jag ringde, och en utlänsk karl svarade å sa att dom sökte ngn som skulle stå i kassan å sen även städa å servera lite, visst tänkte jag, det lät ju okej, men sen sa han att det bara var praktik, å att jag skulle jobba mellan 11-15 typ.. Kul det?! å man får inte tacka nej heller enligt abf. Så jag sa bara att okej då vet jag, men tackade iaf inte nej, eftersom karln inte ens frågade om jag ville komma eller ngt .. suck .. hoppas det är okej enlit arbetsförmedlingen nu då! har ju inten ens någon bil att åka dit med ..


oj va skit jag snackar .. aja.

hej så länge

 
 
Ingen bild

Tiina

30 maj 2012 19:24

Tack bästaste mela för att du va med miisan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mikaela - 14 oktober 2013 21:09

ofattbart, sorgligt, orättvist .. ja allt!! R.I.P älskade Johannes .. Tänker tillbaka på allt kul vi gjort, alla galna fester, åkturer i din sportbil, där det spelades ociana hela förra sommaren! Förra sommaren var magisk, tänk allt kul vi gjorde, vi...

oj

Av mikaela - 24 september 2012 22:54

hade nästan glömt bort att jag ens har ne blogg. Är ju instagram som man använder nu för tiden. Satt och läste igenom lite inlägg och konstaterade att även fast denna tråkiga sommar har regnat bort, så har den gått fruktansvärt fort, för fort nästa...

Av mikaela - 9 maj 2012 22:19

Har haft ännu en bra dag med lovely sällskap :) Efter lunchen så drog jag å Sara till stan, jag var till doktorn. Efter det stannade vi till vid Jocke å Janina och fick lite fika :) Sedan övertalade vi Janina att följa med oss. Vi drog till skedvi ...

Av mikaela - 19 april 2012 21:40

till brynäs, blä, men man får väl säga grattis då! Sandra var nyss här å kollade matchen, vi gjorde negerbollar :/ jag som ska hålla igen på sånt i veckorna.. jaja! suck .. Trevligt å träffa bruden iaf, händer ju lite för sällan nu för tiden tycker...

Av mikaela - 17 april 2012 15:41

Sitter och poppar musik här som vanligt :) moster är en riktig poppare, radion är alltid på, lite som min vän Sara ;) Vi har precis kommit hem från massa ärenden. Var till verkstaden å fixade med bilen, sen tvättade vi och städade den, eftersom någ...

Presentation


MIKAELA LINNEA KARLSTRÖM! Följ mina knasiga funderingar och min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards