every second is an opportunity to happiness, grab it, and don´t let it slip away

Alla inlägg under mars 2012

Av mikaela - 30 mars 2012 10:54

hihi.. det pirrar i magen än, efter min underbara dröm. Undra om man kan bli kär när man drömmer, jag vart då iaf det. Så jag ade gärna kunnat sova några timmar till! haha

iiiiikk ;D


Ska strax slänga i mig en tidig lunch, blir tacosallad sen igår. Sedan ska jag mamma och pappa till Falun. Mamma ska få sina sprutor igen, så jag och pappa hänger på, men jag får väl gå i någon satans fiskeaffär meddans mamma är på lasarettet kan jag tro. haha.. Men efter det ska vi ner på stan en sväng. Skulle behöva lite smått och gott :)


Längtar tills i morgon, för då är det tjejkväll :) vi ska nog ner på abbes och ta oss ett järn, och äta ngt gott :) ska bli super!


ne, nu lär jag göra mig klar.

ha en bra fredag alla vänner och folk.

Kram


<3

Av mikaela - 28 mars 2012 22:17

Åh va slut jag är . Ska snart gå och sova. Hoppas man sover bättre i natt än dom 3 föregående nätterna. Har lagt mig i bra tid, men ändå vaknat vid 4-5 tiden och inte kunnat somna om, och vägrar kliva upp den tiden . haha

I morgon lär jag städa!.. Städade vid mamma och pappa idag. Dammsög, dammade, skrubbade i köket, städade toaletterna, och skakade mattor. Ska dit i morgon å torka golvet. mamma sa att hon kunde fixa, men jag gör det :)


När jag sedan kom hem mot kvällen så fick jag lov att diska min mega disk, och laga lite mat. Gjorde lax, jopp, kokta grönsaker å sås, och meddans maten lagade sig, så klöpp å klistrade jag ihop ett påskkort, ska göra fler i morgon :) hihi, älskar att pyssla.Fick en låda med massa mallar, papper och roliga saker som man kan göra kort av :)

Håller på och tvättar oxå, men denna gång var jag smart och tog tvättid till 11 i morgon fm, så nu kan tvätten torka i lugn och ro i natt. :)


Igår när jag skulle gå från mamma så var hon uppe på vinden å letade efter nå skit, och plockade ihop lite barnböcker och spel och pussel till mig som jag kan ha här hemma om det kommer nå leksugna barn. Någon gång kanske ..


Nu på kvällen så fick jag nå ryck, fattar inte vart energin kommer från, haha. aja, iaf så blåste jag ur några ägg och dekorerade lite :) fixade fint med min påsklilja på balkongen, och satt fjädrar där ute oxå :) hoppas bara det blir finare väder framöver så man kan sitta där ute och njuta med en kopp te, eller kanske till och med en god cider ;)


Ne, nu blire å göra sig sovklar!


Hejpa..

     

                           

Av mikaela - 27 mars 2012 21:58

pjuuuh!

Denna dag har varit fullspäckad kan man säga.

Började dagen med massa frulle, för att sedan dra hem till mamma å pappa, skulle byta däck på bilen, och tvätta den. Men naturligtvis hade bror bilen där fälgkorset låg, så fick börja med att tvätta bilen. Gjorde även ren sommardäcken och fälgarna.

Sedan var det bara att invänta bror, och när han väl kom med fälgkorset, och jag krånglat med en dum domkraft å massa saker, så var det såklart ett däck som var utan luft, så då var det bara att plocka av det, och börja ringa runt och fråga vem som kunde tänkas ha pump.

Tillslut fick jag iaf snäll hjälp med det :) tusen tack.

Hann även med några koppar svingott kaffe hemma vid bästis Mirre och Isak. alltid trevligt, även om jag inte hann stanna så länge!


Efter att jag tillslut fixat allt med bilen satt jag mig några sekunder, men insåg sen att jag inte ätit ngt, så då var det bara att åka hem och laga mat. :)

Efter maten tog jag, eller rättare sagt skulle ta min cykel tillbaka till mamma, då jag insåg att även dom däcken var utan luft. Tog med mig cykeln och gick dit och tänkte att jag pumpar väl den där, ja säkert?! då hade pappa tappat bort ventilerna till pumpen.

Aja, gick in och strök och böt massa gardiner åt mamma. :) haha, det är fan kul å stryka om det blir rakt direkt :O :)


På vägen hem så stannade jag till och fick även cykeln pumpad :) tusen tack återigen för det!

Nu kan jag äntligen börja cykla lite istället för att hela tiden åka bil, för det har man ju inte råd med så länge till med tanke på bensinpriset :/


Nu blir det en varm dusch innan jag ska krypa ner i sängen!

Tro om jag ska hem till mamma i morgon igen, är så skönt att åka dit nu när man kan vara ute på gården :D men tror inte det skulle bli så bra väder tyvärr. Isf kan jag städa åt henne, då blir hon glad !

Eller hmm, jag borde fan städa hemma vid mig själv, haha, men det hinner jag på torsdag ju :)


natti kram


 

Av mikaela - 21 mars 2012 11:58

Sitter och kikar på tv och väntar på att Fredrik ska höra av sig. Han skulle göra det på fm sa han, men nu är det ju redan mitt på dagen, jaja, bara och vänta då. Vi ska ta min räcer in till glasbanken och köpa lit gott till helgen :)

I eftermiddag ska nog jag och mamma ut i skogen och plocka lite påskris, jag älskar påsken, för då får man äta (julmat) PÅSKMAT igen :) haha.. MMM, ska äta jansson och omelett tills det kommer ut öronen, så jag klarar mig tills midsommar när man får det igen.


Får se om det blir halvan ikväll, isf tänker jag ställa upp och köra hade jag tänkt. Kan ju inte dricka alkohol hela tiden inte.

Men jag hatar att vara taxi, speciellt när man ska hem, och alla blivit så fulla att om inte fattar ett skit, och man tappar bort någon som inte kommer när man ska åka. Alla skriker i bilen DONKEN, DONKEN. Tur den är stängd kl 2 på onsdagar. Sen lär man stanna varannan minut för nån dåre ska spy, om man hinner stanna och dom inte spyr ner hela jävla bilen, och ska försöka dricka ölen som vart kvar i bilen från ditresan, å öppnar den och sen är det öl i hela baksätet!!! väl hemma får man uslas en halvtimme för att få ur alla ur bilen som sitter och sover i fosterställning i baksätet och snarkar som fan. haha.

Ne då, skämt och sido, för det mesta brukar det gå bra att köra :)


Magen kurrar, så nu är det dags att slänga ihop nå ätbart.


so long!!

Av mikaela - 19 mars 2012 22:10

hmm, leksand förlorade mot djurgården, inte bra . Satt vid tiina å lyssnade på matchen på radion, hehe . lite spännande var det ju iaf. Fick mat där oxå, som alltid så är hon världens snällaste å bjuder :) Vi åt ungkarlsmat, pommes, med lök, ketcup, och dressing. haha :)


I förmiddags så var jag hem till morbror så han fick ta bilder och lägga ut min bil på blocket, skönt att ha det gjort! :) hoppas ngn vill ha den bara.

Sen har jag väl inte gjort så mkt. hade massor planerat men tappade suget.

Är lite nere igen känns det som, verkar gå i vågor från dag tll dag. Många saker som sitter å gnuggar i min hjärna och gör mig tokig .. Men men. that´s life i guess.

Hörde från kusin idag att det är bra is på sjön, så i morgon tänker jag damma av grillorna och ta mig en sväng, känner redan hur fruktansvärt ont i fossingarna jag kommer ha så fort jag knyter på mig dom. haha. Så det får bli morgondagens motion..

Skulle vilja börja prova att ta mig en springtur, men eftersom man inte väger som man borde, så kommer nog mina knän gå av om jag ger mig ut på något sådant. :( suck.


Har suttit å kikat på massa resor nu i några dagar, så finns det någon bra, så drar jag och mackan iväg en vecka och njuter av att ligga vid poolen med en drink i handen och förhoppningsvis få iaf lite färg :)


ne, kolla lite resor igen innan det är sängdax.

kram hej

Av mikaela - 15 mars 2012 22:38

     


Heja leksand :) äntligen är iaf en av alla spännande matcher i kvalet avklarade, med en vinst dessutom, toppen. Hela dagen har varot toppen.

Morgonmys med tillhörande sen frukost,pimpling med mkt fångst på rällingen med pappa på em, och sedan myskväll med hockey vid mamma å pappa :) Göttans ! Fy skrämde nästan ihjäl katten när jag skrek över leksands mål. haha .. Hon flög tp 3y meter upp i fotöljen, stackars liten :(

Just nu ligger jag på soffan eftersom jag inte orkar förflytta mig till min sköna säng. Ska iaf försöka göra en kraftansträngning snart! Puuuh..

Ska försöka kliva upp i bra tid i morgon och baka ngt gott, eftersom jag får besök av Jossan i morgon em.

Jag och mamma ska även hinna med en promenad innan lunchen är det tänkt.

Hmm, är ju fredag i morgon också, och jag har inget inplanerat. Jag och mamma ska tvätta fönster och byta gardiner i helgen iaf, plus att min bil behöver en tvättning utan dess like :)

Sandra skrev å ville att vi skulle ta en fylla med tillhörande roligheter på lördag också, men jag vet inte hur det blir. Tänkte faktiskt vara nykter för en gångs skull, men som sagt, det slutar väl med att man blir full ändå, eftersom även Richard tjatade om en full lördag med bastu och hockey :)


Ne nu ska jag kolla klart på Sex and the city som går på tv:n, sen krypa till kojs!


Kram och god natt

Av mikaela - 13 mars 2012 17:12

jag och pappa gick en promenad i skogen på en timme, verkligen mycket skönare att gå i skogen än på vägen. och tiden bara flyger förbi, är nog för att man hela tiden måste se sig för vart man går :)

Sen när vi kom hem så var vi ute på gården och lekte lite med missarna som blir helt galna när man är ute, dom rullar runt, hoppar, brottas och ska leka hela tiden. Dom är som små hundar. hehe :)


När jag kom hem hade jag fått 4 nya filmer i lådan, så nu har jag mer att titta på. Big daddy, 40 year old virgin, 40 days and 40 nights och 50 first dates.


Ska nu ta och hoppa in i duschen, för att sedan slänga ihop en våffelsmet, och bege mig hem till sara för lite tisdagsmys!


   

Presentation


MIKAELA LINNEA KARLSTRÖM! Följ mina knasiga funderingar och min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards